lördag, september 25

Åsså är det slut på cocosprickar

Lika roligt som det är med sms, mail och telefonsamtal - lika enformig känner man sig tillsist. Svaret blir nämligen i stort sett alltid:
-"Nej det har dessvärre inte hänt nåt. Ja, det blir nog vilken dag som helst. Ja, jag mår bra. Ja, jag är less."

Det är helt sant. Alltihopa. Mest det sista faktiskt. Eller så är det den största lögnen av dom alla. Jag är inte less.
Jag är så inni helvete less.
Jag mår nog rätt så bra (Man ska inte klaga så förbannat!). Sover gör jag i och för sig inte, trots att jag är så trött att jag knappt kan prata. Men jag väljer att se det som en prövning inför kommande nätters vakande..... och ont gör det - överallt.
Men det är inget större fel på mig (nåväl - inte mer än vanligt i vart fall).

Jag är bara så less på detta att jag mer än gärna skulle klättra på väggarna - om jag bara kunde. Om jag inte såg ut som nån sorts flodhästballong som fått tillväxthormoner skulle jag gladeligen använda området strax under taklisten som en velodrom och springa runt, runt i lägenheten. Sen skulle jag klänga fast mig som spindelmannen uppe i hörnet ovanför datorn och sitta och spruta spindelnät på Lasse när han fejsbookar och skratta elakt. När han tittade upp skulle jag blixtsnabbt och hängandes uppochner krypa över taket ut i hallen samtidigt som jag väser nåt i stil med "Mig tar du alldrig!".
Idag har jag på mig mina svarta tights och en svart, tight t-shirt. För att på nåt sätt förstärka bilden av mig  som en fart-fantom. Jag ligger i soffan och försöker tänka på mig själv som smal, smärt och snygg i läckra trikåer strax under taket.Tyvärr misstänker jag att jag är kusligt lik denhär snubben....

Bild från stevenhumor.com













2 kommentarer:

Helena sa...

Hehe! Stört skönt inlägg. Jag kände mig som en vattensprängd val :) Önskade att man vore som de där piffiga super smala ösermalmsmammorna som struttar runt på fåniga stilettklackar och en liten fotboll till barnmage. JAG HATAR DEM!

Anna sa...

Vi kan gärna kollektivhata - om det känns ok med dig. Klackeskor kan vi också hata för tillfället. Dom ligger i lådan i hallen och hånskrattar åt mig....