onsdag, mars 16

Det lutar åt ett argt mail igen....

Nu har det kommersiella Sverige varit dum mot mig - IGEN!
Först tänkte jag låta det passera, men eftersom jag nu gått och tänkt på det sedan i måndags så är det lika bra att jag får ut det.
Den här gången är det - och det smärtar att säga det - mitt stammishak HM som klantat sig (tycker jag i allafall).

Var på stan med Lotta och Tuva i onsdags. Såg en lite käck blus på HM.
149 kronor.
Varmt, Doris lite småhungrig, Tuva i fleeceoverall = jag provar den hemma istället för i butiken.
Sagt och gjort.
Köpte blusen och så var det med det.

Kom hem.
Provade blusen.
Såg ut som att jag jobbade i charken på ICA.
Bestämde mig för att blusjäveln ska tillbaka till affärn.
Basta.

Eftersom jag inte hade nåt vidare ärende till stan, och det kändes onödigt att betala 2x23 kronor i busspengar enkom för att lämna tillbaka fulblusen (som den fick heta efter provningen), så tog jag en promenad till HM här ute vid Coop.
(Om man skulle föra ordstatistik på min blogg så misstänker jag att "Coop" skulle ligga jävligt bra till...)

Döm om min förvåning när följande dialog utspelar sig vid kassan:

Anna: -"Hej, jag skulle vilja lämna tillbaka denhär"
Expedit-Råtta: -"Jaha...då ska vi se...du ska inte in till stan nåt?"
A: -"Va? In till stan? Nä, det vet jag då inte...."
ER: -"Nä, för dethär är ett Divided-plagg och det har vi inte här"
A: -"Så jag kan inte lämna tillbaka den här?"
ER: -"Grejen är att vi inte får skicka tillbaka den och då...blablabla" (Här stängde jag liksom av öronen en aning)
A: -"Kan jag, eller kan jag inte lämna tillbaka den här?"
ER: -"Ja, du KAN väl....men vi vill helst inte det"
A: -"Jaha" (I så ointressead ton jag nånsin kunde uppbringa) 
ER: -"Jaja....är kvittot i påsen eller?"
A: -"Ja, det är det. Och du tycker inte att detta nymodiga påfund är nåt man skulle upplysa om - på tillexempel kvittot?"
ER: -"Nä, vi försöker säga det till kunderna istället, så vet ni till nästa gång"

IG i kundbemötande.
IG att säga det när man står där ute med skiten i en skrynklig påse - och ska känna sig besvärlig FÖR ATT MAN INTE HADE VETT ATT LÄGGA UPP SIN LOGISTIK SÅ ATT DET PASSADE HM!

Jävla Expedit-Råtta.
Det KAN inte vara hela koncernens påfund.
Jävla mig som inte kollade vad hon hette.

6 kommentarer:

Maria sa...

klantarslen!
Absolut ett IG och ett argt brev förtjänar dem!

Lotta sa...

Som gammal HM medarbetare måste jag hålla med om att det var extremt dåligt av HM ersboda (jag har aldrig tyckt om dom ändå).

L sa...

Ett riktigt argt brev, det där ska ju vara lite av fördelen med att handla på en kedja tycker man! Liknande hände mig på Guldfynd i lycksele, jag ville giva dem på moppo!

Helena sa...

Jag är givetvis sympati-arg!

KusinVitamin sa...

Jag tycker att du var alldeles för snäll, alldeles för länge.

My sa...

Hände samma sak för mig fast på Eurosko. Köpte ett par dojor i Luleå, tog hem, ångrade mig.
Åkte till Piteå C men fick inte lämna dom här för att det inte var samma ägare eller någo.
Håller med, skriv på kvittot!