lördag, april 30

Gräset är inte grönare hos grannen. Dom har grus.


Jag följer slaviskt några bloggar (gör återigen lite reklam för bloglovin.com).
Vissa bloggar läser jag för att de är roliga.
Andra för att de är intressanta i allmänhet eller för att jag känner den som skriver.
Några bloggar läser jag för att jag alltid kan känna mig lite bättre än pappskallen som har den.

Någon enstaka bloggerska (för det är mest kvinnor) ser jag upp till.
Jag vill vara lika bra, snabb, smart, påläst, tränad och stylad som hon!

Helst utan ansträngning ska tilläggas.

För nån dag sedan skrev hon (något förkortat):
"Jag är så trött. Har arbetat, köpt skor till barnet, städat lägenheten och klädvårdsrullat de katthåriga gardinerna, lagat mat och diskat. barnet är badat och klart för kvällen, sängarna uppbäddade, katterna utfodrade, blommorna vattnade...."

OJ!! tänkte jag. Hur ska jag hinna allt detdär?!
Bäst att sätta igång på en gång!
Var är min klädvårdsrulle nu igen?

Sedan kom jag på att jag inte har nån katt som hårar ner gardinerna.
Jag har för fucks sake för närvarande inte ens några egna gardiner.

Det är viktigt att inte bara rusa på alla gånger.
Ibland måste man stanna upp och tänka till en smula.

Doris och Socka Moffe stannar upp och fångar dagen.

2 kommentarer:

Väninnan sa...

*RÖRD*

Erika sa...

Så söta!