fredag, april 29

Inga nya tights före halv tre.

Doris är frisk, och här sitter vi - som två apor i en djurpark.
Eftersom jag inte har nåt jobb "så kan väl jag sitta hemma och vänta på Dylan idag".

När han kommer?
"Mitt på dan" kommer han.
Jag tolkar det som nån gång mellan elva och tre.

Lasse tycker det är ganska bekvämt att inte behöva pressa Dylans mamma på nån närmare tid.
Och Dylans mamma tycker förmodligen det är rätt skönt att slippa avge nån tid - som dessutom ska hållas.
Själv är jag bara för less och trött för att ta den här diskussionen (också), och eftersom jag inte har nån bil så sitter jag bara här och stör ihjäl mig istället.

Man kan tycka att jag kanske kunde ta en promenad och så bara vända hem när de är på gång.
Funkar i teorin.
I praktiken är det dock så att jag oftast inte får nån förvarning om sånt.
Nån öppnar dörren och dyker in bara.
Hej, hallå - tur att jag var påklädd.

Om jag vore en lite mer egoistisk människa så skulle jag skita fullkomligt i alltihopa och ta min promenad till stan - när jag hade lust.
Och vända hem när jag var klar.
Men det känns orättvist mot pojken som förmodligen skulle få sitta på farstukvisten.

Så jag sitter som sagt var här och stör ihjäl mig bara.
Kvart över två slutar Lasse.
Får hoppas att vädret fortfarande tillåter en promenad då, så kanske jag kan pressa in en tur till stan innan middag.

3 kommentarer:

Helena sa...

Du är för snäll. Jag skulle ha promenerat iväg.

Malin sa...

Visst vet du att det är okej att ha på sig sommarskor nu?! :)
I år tog jag det säkra före det osäka och lät någon annan va först... Va så traumatiskt förra året :O

Anna sa...

Oh!
Jag visste inte det - men nu jäklar kör jag igång på momangen.

TACK FÖR PÅMINNELSEN!!!!