onsdag, februari 2

Det är för Doris jag gör det!

Idag skulle vi gå på öppna förskolan.
Rättare sagt - idag gick vi till öppna förskolan.
Den var tyvär "Stängda förskolan" just idag, pga planering.
Typiskt en sån sak man kan skriva på sin hemsida - pottsorkar!

Imorgon är det dock - tack och lov - kyrkans öppna föris. Dom kan man då lita på.
(Hoppas jag!).
Kvart i tio är det sångstund.
Hoppas, hoppas, hoppas att vi får sjunga min favoritsång.
Den har det toppenhäftiga namnet "Disco" och framförs i orginal av "Mona och Mastiff" (Mastiff är en hundras och i detta fallet passande nog namnet på en hund av just det slaget!). Youtuba för att höra melodin.
Såhär går texten:

Dansa, dansa rör på hela kroppen
Dansa, dansa du och jag är toppen
Dansa dansa rör på hela kroppen
Daaaaaaaansa!

Baby-baby jag älskar dig på dagen
Baby-baby med fjärliar i magen
Baby-baby jag älskar dig på natten
Baby-baby med såpbubblor i hatten


Dansa, dansa rör på hela kroppen
Dansa, dansa du och jag är toppen
Dansa dansa rör på hela kroppen
Daaaaaaaansa!

Baby-baby jag älskar dig på helgen
Baby-baby  från morgonen till kvällen
Baby-baby du dansar i mitt sinne
Baby-baby utomhus och inne!

Dansa, dansa....osv.

Ganska fräsig bit va!?
(Och tänk bara en sån sak som att man kan namedroppa "Mona och Mastiff"!!)
Jag får dock inte sjunga den hemma för Lasse.
Han säger att den sätter sig på hjärnan.
Och efter sju dagars oavbrutet gnolande måste jag väl kanske erkänna att han har en poäng....


- Mmmm....vi kan snart gå. Jag ska
bara se klart........

1 kommentar:

Helena sa...

Tant säger Hej till snyggot i soffan :)