torsdag, mars 3

INTE en ballad i år. HÖR NI DET!?!

Har suttit i fyra lördagar och spytt galla över innehållet i deltävlingarna.
I Lördags utbrast jag i ett "Äntligen" när Linda Bengtzing - iförd en omfärgad version av Lena Ph:s gamla paltor -framförde traditionell Sverigeschlager. Det säger väl allt?

I tisdags laddade....köpte vi lagligen alla melodifestivallåtar.
Vet inte om det är inlyssningseffekten eller om man liksom gett upp.
Kanske är det faktumet att allt är lika jämndåligt som gör att det är svårt att ens gissa vem som vinner.

Satt och kollade lite på "andrachansenträdet" och kan inte ens där med säkerhet säga hur det går.
(Efter förra året när Neo slogs ut av Kalle Moraeus inser jag att man måste vara synsk för att ens ha en chans att gissa....)

Ni kan ALDRIG gissa var jag snott bilden.
Kanske från en TV-kanal som hostar hela eventet!


På lördag håller jag alla mina tummar för Jenny Silver.
Sverigeschlager i modern tappning.
Hoppas att svenska folket har kopplat ihop hjärnan med öronen för en gångs skull.

2 kommentarer:

Sara sa...

Vi har inte riktigt samma smak du och jag ;-) Jag tycker ALLA låtar i Andra chansen är superbra! Jag kommer ha enorm ångest över vilken jag ska heja på :-D

Carolin sa...

Håller med dig om att det inte är så många bra låtar fast några av dem blir lite bättre när man lyssnar på dem några gånger. Men jag tror på Love Generation. Direkt när jag hörde den tänkte jag den vinner :)