onsdag, februari 2

Upp som en sol och ner som en tjockpannkaka!

Läste nåns status på Facebook (måste sluta använda Facebook - det gör mig ju bara förbannad) att dom fött barn för två veckor sedan och redan kom i sina "skinny-jeans".
Sjukt sur av avundsjuka blev jag.
Sen tänkte jag att nog är det väl själva......fan...om inte jag ska lyckas få på mig ett par jeans.
Döm om min förvåning när jag faktiskt lyckades!
Nåt grattis är väl inte på sin plats direkt.
Lösmagen väller liksom fortfarande ut åt alla håll - men dom är fanimig på!!
Som grädde på moset hittade jag en såndär toppenbra hårsnodd i ena fickan också.
Precis lagom mycket använd.

Sen gick jag mest runt i mina jeans och kände mig lite mindre som en mamma - och lite mer som en helt vanlig människa.
Inte en jättesnygg människa, men en människa.
Jag var till och med glad i ungefär tre minuter.

Sen kom jag på att jag var jävligt fet redan innan jag blev på smällen - så egentligen var väl dethär inte så himla kul.
Sen blev allt som vanligt igen.

5 kommentarer:

/Thildisen sa...

Fniss!
Man behöver inte varit på smällen för att känna så. Jobbar förbrilt med att bli av med sambokilona. Har faktiskt lyckats att bli av med några kilo så jag testade mina favvo jeans... de jag hade när jag hittade min älskling. Kom faktisk i dem (jättelycklig) men när jag kollade mig i spegeln så ser ut som jag har en sådan där frälsarkrans kring midjan. Inte lika glad...

Kramkram

Malin sa...

Haha, ja jag har oxå flera par jeans hemma i lådan som jag fanemig INTE kommer i, helt omöjligt, får dem inte över låren ens. Fattar inte när det hände, inte ens de jeans ja köpte i fjol kan jag ha. Tacka vet ja leggings =D

Kram!!

Helena sa...

Å jag kan säga att jag har ett fiiiiint överhäng av fett på magen som inte går bort hur mycket jag än jobbar på det.

Men vet du... den fina plufsiga magen har varit med och producerat världens finaste Lea. Så jag skiter i att magen hänger, kommer i självsvängning vid fysiska aktiviteter, agerar hinder då jag böjer mig ned, sväller ut över låren då jag tappar magstödet vid sittande position.

Behöver jag säga mer att vi är så fantastiskt snygga, fina och härliga. Vi är så jävla bra som burit barn, fixat en förlossning osv.

Var stolt att du kommit i jeansen, Du är fenomenal och alltid bäst. Det vet du!

Helena sa...

Sa jag att du är snygg också?! Å bäst!

Sen kan man hata de som kommer i sina skinnyjeans efter bara två veckor. Vi kan hata dem innerligt. De är säkert jättehungriga, otrevliga och har massor med andra åkommor som vi inte vet om, som kanske rent ut sagt är äckliga? De kanske har kvar sina hemorööööjder?
Japp så är det, de kan inte sitta ned och äta som en normal mamma, därför har de kommit i jeansen.

Men framförallt hatar vi dem! Hänger du på?

Anna sa...

Tack snälla ni för att ni delar med er!!
Det gör att livet känns lite lättare när allt kommer omkring.
KÄRLEK!!