torsdag, april 28

Jag kanske bara verkligen behöver sova....

I och med att Doris enbart och konstant velat ammas de senaste dagarna (nämnde jag att hon varit lite sjuk?)
så har det blivit lite TV-tittande för mig (jag blir skvatt galen annars!).
Idag precis när hon skulle äta förmiddagsslurken började en film på nån av filmkanalerna som möjligen kan ha hetat "Äntligen Midsommar".
En svensk film, som inte kan ha varit särskilt gammal (nåt år kanske).
I rollerna ser man skådisar som Olle Sarri, Lisa Werlinder och några andra "som har varit med överallt".

Har aldrig nånsin hört talas om den. Hade jag det så hade jag kommit ihåg det - var så säker.
Kanske inte så mycket för handlingens skull:
Kompisgäng ska fira midsommar på en ö i svenska skärgården. Ett par ska gifta sig (men hon vet inte om det), ett par väntar barn när som helst (men så ÅK INTE UT I SKÄRGÅRDEN FÖR BÖVELEN!!), ett par försöker skaffa barn (han har inte talat om för henne att han inte kan få barn), ett par har gjort slut och han får inte komma med för henne - fast han vill.
Ja - man fattar rätt snabbt ungefär vad som kommer att hända....
Helt vanligt svensk lågbudgetrulle.
TILLS - "den gamle kompisen från Amerika" gör entré i en svart cabriolet.
Denne Amerikan - Sam - spelas av (håll i er nu!) LUKE PERRY!
Jajamensan - den gamle Dylan från Beverly Hills lever.
Han säljer sig till högstbjudande (som ärligt talat inte kan ha bjudit särskilt mycket) och hånglar med svenska B-skådistjejer i skärgårdsskogar.

Jag såg kanske en halvtimma av filmen.
Det ångrar jag.
Har liksom inte kunnat släppa den.

Såhär i efterhand undrar jag lite om det faktiskt ens har hänt.
Minns när jag skrev ett inlägg om att jag såg så många TV-klipp att jag tillslut blandade ihop saker och ting, och satte fel person i fel program när jag skulle återberätta det.

Undrar om det kan vara det som hänt?

Är det nån fler än jag i hela världen som sett nån del av denna film?
Eller hört talas om den?

Kan någon bekräfta att jag inte håller på att bli fullkomligt galen?!

Lika truligt snygg som då.
Oavsett om det nu var en dröm eller inte....

3 kommentarer:

Anna sa...

Test

Lotta sa...

Hoppas fröken börjar bli på bättringsvägen snart så du får vila lite.

I övrigt så har jag faktiskt sett den filmen med. Du har helt rätt "Dylan" är med. Du gjorde även helt rätt i att stänga av skiten en helvtimme in. Den blev inte bättre.

Helena sa...

AH nu funkar det att kommentera. Som jag väntat!