torsdag, april 28

Och om jag hittar barnvakt så ska jag tom tvätta håret innan!

Tanken med att flytta till Lycksele var ju bland annat att vi skulle få mer tid tillsammans.
Det känns dock som att vi snarare fått MINDRE tid ihop.

Till viss del skyller jag detta på att Doris varit sjuk.
(För tillfället skyller jag det mesta på hennes lilla febersväng.
Skitigt hår - Doris är sjuk
Inte hunnit diska - Doris är sjuk
Äter för många kakor - Doris är sjuk
Trasiga strumpbyxor - Doris är sjuk  
okej, den sista var långsökt, men hade hon varit frisk hade vi varit på stan och då hade jag köpt nya tights)

När vi tjejer stiger upp har Lasse gått till jobbet, och när han slutligen kommer hem ska det fixas middag, ätas i omgångar, fotbollsmatcher, optikern, banken, kolla hemnet, städning och en jag som går till sängs med Doris supertidigt eftersom jag inte sovit natten innan.
I helgen kommer Dylan.
På måndag var det visst loppis som jag vill gå på.
Tänkte se om det går att pressa in tandläkaren nästa vecka också.
Åsså sover en av oss på madrassen och den andra gör sitt bästa för att hålla ledset barn i schack.
Godmorgon, hej och godnatt på en gång vid sexkröken på eftermiddagen liksom!

Älskling: Om jag inte är hemma när du kommer från jobbet idag, så har vi nog gått och köpt tvättlappar.
Dagens middag är leverbiff (finns rester till dig), så ta gärna upp en kastrull potatis om du har vägarna förbi ner i källaren.
På lördag är det Valborgsmässoafton. Tänkte att vi kanske kunde ta en kopp kaffe ihop då.
Ska vi säga klockan elva här ute på altanen?

Skicka gärna ett sms om du kan då!

1 kommentar: