onsdag, mars 16

Och medan ångan ändå är uppe....

...så ska jag gapa på min favvo-hack-kyckling: POSTEN.
Just som jag trodde att vi liksom blivit sams.

På Kungliga Postverkets (ja, jag vet att det inte heter så längre, men det lägger ett mycket diskret löjeväckande skimmer över hela företeelsen om man kallar det så) hemsida kan man få reda på det mesta.
Man kan läsa portotabeller, ta reda på postnummer, hitta brevlådor - you name it.
Samlar man på frimärken finns det lite att köpa.
Nästan allt som har med Kungliga Postverket att göra kan man läsa om.

En sak man dock inte kan läsa om det är hur mycket en förfrankerad kartong för gods upp till två kilo kostar att köpa.
Man kan beställa tio stycken till rabatterat pris.
Men om man vill veta hur många tior och femkronor man ska ha med sig till postens utlämningsställe för att komma över en - så går man bet.

Sakramento idioto.
Jag önskar att jag fick giva er på moppo.
Idag igen.

1 kommentar:

Helena sa...

Gillar svordomen! Får jag rippa den å använda på min blogg ;)