torsdag, september 30

Och tre hekto marknadsnougat tack

Fick ett tips om att man kunde dricka nån sorts hallonthe. Skulle visst få fart på saker och ting. "En som jag känner litegrann, känner en tjej som drack det" och hon fick minsann sin bebis ganska så på momangen.
Vet inte helt vad det är, eller var man får tag på det, men den som kan uppbringa ungefär en säck av detta inom jättekort tid kommer att bli min hjälte för evigt.

Känner att lördag skulle kunna vara en mycket bra dag att födas på. Så om jag bara fick hugg på theét imorgon och det fungerar som det ska - så har vi en plan.

Barnmorskan har jag förresten gjort slut med. Försökte lite försynt muta henne idag. Femhundra spänn för en diagnos på havandeskapsförgiftning tyckte jag var  en alldeles utmärkt deal. Tyckte tydligen inte hon.
Hon erbjöd ett ultraljud på måndag. Gratis i och för sig - så jag känner väl inte att jag gick helt lottlös ur striden...

Pepparkakorna gavs förresten ett ytterligare försök, och NEJ: det funkar inte. Helt säkert. Två askar producerar nog med gas för att förbruka en utsläppsrätt, men nån bebis kom det inte...

3 kommentarer:

Helena sa...

Vi satsar väl på lördag?
Trappor, putsafönster, och annan backträning sägs vara igångsättande.

Se det så här, du måste vara världens bästa miljö att växa i.

Jag kommer till Umeå torsdag nästa vecka. Får jag se en bebis då? KRAM

Anna sa...

Jag hoppas, ber och skriker att du ska få se den på torsdag. Ingen hoppas mer än jag på att detta snart ska vara över.
Tyvärr tror jag att min kropp är alldeles för skapt att vara gravid. Inga sjukdomar och fel i sikte (förutom foglossningen från helvetet, karpaltunnelsyndrom, total orkeslöshet och allmän elakhet...). Den lille gynnaren ligger där inne och jäser och tänker inte komma ut förrän den är störst på BB och kan hota och skrämma alla andra barn....

Pappapokerface sa...

Nu har du hallonbladsthe så nu har hon/han inga ursäkter längre! Drick nu! =)