måndag, oktober 4

Barnet vs Föräldrarna: 2-0

Har varit och kollat läget med Lill-chefen i magen.
Status: Den ligger där inne och jäser och verkar ha det förbaskat bra.
Allt såg så fint, så fint ut sa man med ett leende. Försökte återigen muta barnmorskan - men hon var lika benhård denhär. Läkaren testade jag inte ens med. Tänkte att han nog tjänade alldeles för mycket för att jag skulle ha råd ändå....
Nåväl - om lillfisen kan man konstatera följande:
Sover gott utan att bry sig om värdsliga saker som tex CTG-kurvor och annat som hon uppfattar som trivialiteter.
Protesterar lite lagomt när barnmorskan bökar och stökar.
Är inte överdrivet förtjust i kall gel på magen, och gillar inte heller ultraljudsundersökningar.
Har åtminstone ett öra som ser normalt ut.
I övrigt var det svårt att se så mycket, men alla i rummet var rörande överens om att det mycket sannolikt är en människa.
Jag blev än mer övertygad om att hon är min sedan hon räckt ut tungan åt oss innan hon vände på sitt lilla huvud.
Nåt hår såg jag dessvärre inte, men enligt Lasse kan man inte se det på en ultraljudsundersökning (hade ingen aning om att han var en sån expert!).

Sammanfattning: Vi fick höra att det mest troligt är "över" innan veckan är slut.
Tack för informationen - vi återkommer på torsdag morgon....

2 kommentarer:

Helena sa...

Hon får se till att komma ut! Tant kommer på torsdag å då ska det vara klart! :)

Anna sa...

Hmmm....vi jobbar på det. Kan bli lite marigt dock, med tanke på att hon inte direkt verkar resklar och att vi dessutom ska hinna tur och retur till Lse..... Men hallå - vi kämpar på så gott vi kan! ;)