måndag, oktober 25

Tuff kärlek

Förutom att vara världens vackraste barn, så är min prinsessa också världens duktigaste bebis.
Ibland är jag övertygad om att hon pratar med mig genom sina stora, blå ögon (alternativt är det föräldraledighetstristessen som redan slagit till...).
Jag är helt övertygad om att hon snackade med Lasse igår.



















-"Hej pappa, det var skoj hos mormor, men det är också kul att vara hemma igen. Nu tänker jag ligga här och vara söt och nybadad en stund. Sen somnar jag vid nio och tar mamma med mig till drömmarnas land. Då kan du sitta där och inbilla dig att du tycker om mig. Klockan fyra tänker jag bajja ner pyjamasen och gissa vem som får torka mig i arslet då? Och vet du - sen tänker jag vägra somna om i ungefär en timma. Så du kan lika gärna ta och göra kaffebryggaren redo på en gång - Sucker."

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så liten, så söt.

Johanna

Helena sa...

Du är så klockren i att tolka ditt barn. Givetvis tänker hon så! :)