torsdag, oktober 28

Shakespeare Sisters

Syster undrade (via Facebook - detta fantastiska medium för allsköns kunskap) vad "Kattas Kakor" kunde vara för nåt.
Jag svarade att det var nån sorts mördegskaka med sylt i mitten som var ovanligt god, och gick ovanligt fort att baka. Mer kunde jag inte säga, eftersom jag inte fick tag på receptet igår. (Har för mig att jag skrivit upp det i nån gammal filofax eller nåt - men...var är filofaxen från 2005 kan man undra...)
Vidare skrev hon:
"Att baka eller inte baka, det är frågan..".
Syster: Det är ingen fråga. Baka för bövelen.
Jag körde igår på mördegskakor som skurits på snedden med sylt OCH florsockerglasyr i mitten. En klassiker från barndomen.
Märkligt nog blev de hundra gånger fulare och femtio gånger godare än jag minns att dom gamla tråk-kakorna var för 25 år sedan.
Dock ingen skada skedd - jag lägger dom i "Anna får snaska upp själv-lådan". Som finns i närheten av min hemliga godisgömma....

Inga kommentarer: