torsdag, november 25

Årets dilemma coming up!

Detta är inget I-landsproblem, det är ett riktigt problem!
Torsdagar kl 21 = Lyxfällan på TV3. It´s the law!
Så har det varit jättelänge, och lagen har gällt genom alla programledarbyten (det senaste var ett riktigt nerköp by the way - så fick jag det sagt).
Vare sig jag är ledsen eller glad, mätt eller hungrig, come rain or shine, OS, VM eller slutspel - det är Lyxfällan klockan nio på torsdagar!!

Ikväll händer dock något som får mina cirklar att inte bara rubbas, utan flyta ut till avlånga korvliknande krumelurer. Det första som nånsin fått mig att fundera på att frångå rutinerna.
Mina gamla favoritprogramledare Charlie och Mattias gör entré i den statliga televisionen och axlar manteln för det anrika programmet PLUS i afton - på exakt samma tid.
Hatten av för SVT - ni har gjort ett absolut genidrag.
En middag och en rejäl funderare är vad som står på schemat nu.
Beprövat program med dåliga programledare eller Charlie o Mattias i okänt format?!
Gud hjälpe mig...

Inga kommentarer: