onsdag, november 24

Jag ÄR vaken....

Fram på eftermiddagen är man så less på att prata med sig själv att man slår igång ett program - vilket som helst - och låter det gå. Sen när det blir reklam kanske man trycker en kanal upp eller ner och låter det nya programmet stå och skvala. Så fortsätter man (om man har fjärren inom räckhåll) tills klockan är sju och "Vem vet mest" börjar. Tyvärr måste man då laga mat och stöka i köket, men har man tur så hör man en fråga eller två.

Att försöka sig på att se nåt vettigt är ingen idé så länge barnet befinner sig i skrik-och-gnäll-läge. Dessutom har jag inte samvete till det heller (men jag har tydligen samvete att blogga...).

Resultatet blir följdaktligen att man inte har sett ett enda helt program (inte ens ett halvt) och att man lätt blandar ihop program med varandra varför folk tror att man är lite lätt galen när man påpekar att David Hasselhoff gjorde ett inhopp i Lyxfällan tillsammans med Johnny från Roomservice.
MEN man blir också nästintill expert på att fokusera på att ta till sig andra detaljer än just själva handlingen (som man inte orkar försöka sätta sig in i). Igår var "Blondinbella" gäst i Förkväll. Varför vet jag inte, och jag kan inte ens nästan minnas vad hon sa. Men jag kunde lite skadeglatt konstatera att hon:
1. Inte klär så bra i knallrött läppstift
2. Har helt sönderblonderat hår som numer hängde livlöst i en mittbena
3. Faktiskt har blivit lite småknubbig!
Kanske är nytt, hett, inne och coolt i den riktiga världen - men här på Rådjursvägen skrattar vi läppen av oss!

Inga kommentarer: