måndag, november 1

Lite kurragömma vore trevligt som omväxling.

Inte skulle då jag kalla det föräldraLEDIG. Man hinner ju knappt ens blogga och kolla facebook på dagarna (igår hann jag inte). Bah!
Mitt barn vill leka så mycket med sin mamma. På dagarna är hon bebiskängrun och jag är mammakängrun. Den leken går till så att hon vill ligga med sitt lilla huvud på mitt bröst och sin lilla mage mot min - fortfarande rekordmjuka - mage. Leken pågår från att hon stiger upp till ungefär midnatt.
Sällsynta tillfällen kan det gå för sig att man lägger henne ner på soffan. Men det går bara om hon somnat tvärhårt.
På natten leker vi postkontor. Då är hon ett frimärke och mamma är ett brev. Så ligger hon med sina små fötter intrasslade i överskottshuden på magen, näsan i armhålan och handen på tutten (viktigt att det inte är nån BH i vägen så att det kan bli en blöt pöl i sängen.).
Postkontoret öppnar vid midnatt och stänger på morgonen - när känguruleken börjar.

Ibland försöker vi vara hårda föräldrar och uppfostra vårt barn.
Som mamma sa:
-"Låt henne skrika en stund, så somnar hon sen".
När hon legat i sin vagga och skrikit i 2,5 timmar som att kniven satt i henne så gav vi upp för den gången.
Nyss tänkte vi att hon kunde vila lite själv, medan vi åt frukost. Fel. Hon grät så att tårarna sprutade.

Bärselen testade jag igår - enligt Doris Eriksson kan den lika gärna skickas på soptippen på en gång (där tror jag iofs på ett par försök till).

Tips och trix mottages tacksamt!!

Men lägg av Pappa - Du är så jäkla pinsam!

1 kommentar:

Helena sa...

Känguru och frimärkesleken går över snart. Doris vill så hemskt gärna vara med mamma just nu!

Jag garanterar att det går över. Känns säkert jättejobbigt. DET GÅR ÖVER! Doris känner sig lite ensam bara :)

Lea sov själv i sängen och det var för att vi stuvade ner henne rätt tight, så hon inte hade så mycket utrymme. Det kände hon sig trygg med. Tips kanske?