söndag, november 14

Vad säger lagen?

Min mamma har sagt att man får sätta upp julgardinerna nu. Om det inte är tomtar på - för då måste man vänta.
Om man inte sätter upp dom förrän 1:a advent så får man
1. Ha dem uppe väldigt kort tid.
2. Väldigt mycket att göra 1:a advent, eftersom allt annat ska fram då.

Köket har fått sig en uppfräschning redan (dom är det bara hjärtan på).
Mest för att jag passade på att slänga upp dem när de var nysydda. Så slapp jag stryka dem igen....
Funderar på om vardagsrummet är redo att "Go red" så att säga.....

Ser att jag varje vecka har mellan fyra och femhundra besök här på bloggen. Några små råd och tips i fallet vore välkommet i kommentarsrutan.

To be continued.....

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vi kan väl deala i år med att du sätter upp massor med julsaker, röda ting och allt sånt krafs som du vet hör högtiden till. Så slipper jag sätta upp en enda liten sketen pinal! Nå vad säger du, ska vi slå till? Och det innebär ju således att julen och det röda får omgående plockas fram och användas!

//KusinVitamin

Anna sa...

Jag gillar ditt sätt att tänka. Jag drar fram allt vad jag kan hitta, så kan du hålla tillbaka allt vad som går. Gardinerna åker upp så snart andan faller på.
Men....vi får väl fortfarande båda två göra "Rocky Road"?!?!?

Anonym sa...

Japp, the slisky Rocky Road får man faktiskt göra iaf. Jag räknar inte in det i de saker som faktiskt hör julen till. Rocky Road är snask som kan ätas vilken sketen helg som helst. Dessutom är det roligt att baka. (Jag gillar att göra saker som är kul, som barnen ungefär)

//KusinVitamin

Anna sa...

WE HAVE A DEAL!!!!

Anna sa...

WE HAVE A DEAL!!!!