söndag, december 26

Känns som jag närt en orm vid min barm!

Annandag jul.
Det är en alldeles speciell TV-kultur som råder under julhelg och mellandagar.
Av nån anledning vill vi gärna se sånt som vi sett förut. Gärna sånt vi sett många gånger förut.
För tillfället rullar "Sällskapsresan" på TV i det Anderssonska Palatset.

Stig-Helmer och Ole prutar på marknaden. Den cigarettbajjande åsnan är lite för dyr för deras smak.
När de är på väg därifrån utbrister försäljaren i ett småsyrligt:
-"Jävla Smålänninar"
Då säger Lillasyster Liv plötsligt:
-"Sa han "Jävla Smålänningar"?"
-"Ja", svarar Socka Moffe.
-"Va" säger jag, "Har du inte sett den här förut!?"
Då uttalar hon orden som kommer eka mellan mina öron. Länge.
-"Nä, aldrig hela"

Jag trodde inte att det var möjligt att det existerade en fullt frisk svensk som INTE sett alla Sällskapsresor framlänges och baklänges minst femtielva gånger!
Åsså fanns det en sån människa i min egen familj!!
Antingen är hon inte fullt frisk, eller så har hon bott i en säck sedan hon föddes.
Hur som helst så önskar jag henne från och med nu en trivsam filmstund.
Hoppas att hon sitter kvar tiden ut - så kan hon kryssa av detta från listan....

Inga kommentarer: