onsdag, december 8

Plötsligt händer det!

Vi försöker veckohandla varje vecka. (Fyyyy så tråkigt det låter)
Dels sparar det helt ofantligt mycket tid, och dels får man lite koll på vad man ska äta under veckan.
Då brukar kvittot bli långt och summan ligga mellan sex och niohundra kronor.
Alltid med shopexpress så är det packat och klart på en gång. Vilken uppfinning!
Varje gång är jag lika livrädd för att det ska stå "avstämning" när man checkar ut.
Inte för att jag försöker snatta varor utanför att jag inte har lust att packa upp allt för att sedan packa ner det igen. Oftast dessutom ackompanjerad av en tvåmånaders baby som tycker att det är varmt och vill hem och äta.
Hur man än vänder och vrider på det så vet man att avstämningen kommer med jämna mellanrum - förr eller senare.
Idag kom den.
Idag - när jag och Doris gått på promenad till Coop för att köpa smör och vit choklad.
Två varor.
Jag har inte sån tur.
Att jag inte köpte en trisslott på vägen ut är inget annat än årets misstag...