måndag, januari 24

Borta bra - hemma jordnötskaka.

Ordningen är återställd.
Brudarna is åter in the house.

När vi kom hem hade Lasse städat SÅ fint.
Wow.
Han hade också ätit jordnötter under helgen.
Eller tänkt äta jordnötter i vart fall, för det stod i en skål på bordet.

Då tänkte jag genast typ att:
-"Åh, har vi jordnötter - då är det bäst att jag bakar en jordnötskaka. Annars står dom bara här och blir gamla".

Så gjorde jag det.
Ganska god blev den väl - inget ont om kakan.
Men ibland skrämmer jag liksom mig själv på nåt vis.
Har jag verkligen drabbats så hårt av Mormors-gener att jag känner att jag måste ta till vara varenda liten minsta nöt och smula?
Tydligen.

Hur som helst har jag nu en jordnötskaka.
Med lite god vilja skulle jag kunna säga att det är för att jag får besök imorgon.
Det är den storyn jag kommer köra för Lasse.

Ät med munnen - inte med ögonen...

Inga kommentarer: