söndag, januari 16

Dagens boktips - för den som vågar....

Min senast lästa bok (jorå - ibland förvånar jag till och med mig själv!) var Carla Neggers "Farlig Sanning".
Jag tror inte att den nånsin kommer vinna några priser, men jag hittade den hemma hos mamma och hon sa att den var lättläst och "inte jättedålig". Dessutom var det en författare som jag gillar (Janet Evanovich) som uttalat sig positivt om den på framsidan.
Titel, omslag och baksidestexten gjorde ingen hemlighet av att detta mycket väl kunde vara en sån pocketbok man fått på köpet när man handlat en inplastad veckotidning. Typ.
Men det var precis det jag var ute efter.

Och farligt blev det. Skjutningar, sjukhusvistelser, federala poliser, hotbrev, en skum trädgårdsmästare, biljakter och lite sex.
SEX!?
Det var jag inte beredd på.
Helt plötsligt hör jag mig själv säga:
- "Men vilket snuskande!"
- "Vad ÄR det för bok du läser?" svarade Lasse.
- "Ja, inte vet jag. Lyssna här...."åsså läste jag upp det erotiskt laddade avsnittet.
Vi blev båda lite förlägna och sa nåt i stil med "men herregud".
Till saken hör att det inte direkt var nåt jätteknepigt eller direkt oväntat. Den "snygge polisen", med en lite farlig och förbjuden framtoning, förför bokens kvinnliga huvudkaraktär efter ett par dagars intensivt trånande.
Tjipp, tjopp så var det med det. Egentligen.

Ett par kapitel senare är dom igång. IGEN!
Milda nötter.
Vi häpnade återigen över den nutida litteraturens vulgära innehåll.
Sedan släkte vi lampan och somnade.

Jag tror möjligen att det kan vara såhär förfallet startar.
Det vore nog inte så dumt om jag genast gick till Pressbyrån och köpte mig en ny skräp-bok.
Jag tror inte att det är nån risk att det går för långt....

book cover of 

Night's Landing 

 (U.S. Marshall, book 2)

by

Carla Neggers
Från början låg dom med varandra på engelska.

1 kommentar:

Helena sa...

Kanske vore nåt att läsa för mig då... :)

Vill ni läsa mer intressant och mer inriktat så har Clara Jonsson skrivit 4 st böcker... Kolla :)

Det kan man tala om förfall :) Min kompis Ann-Louise fick dessa till julklapp i år och hon tycks vara nöjd...