måndag, januari 17

Ett utslag av leda?

För fem år och många sorger sedan köpte jag en liten kökssoffa till min lägenhet i Lycksele.
Sedan flyttade jag till Turkiet, och skickade soffan på permission - typ - på mormors inglasade altan.
I somras kom jag på att den stod där (eller...ja...mormor påminde mig om att det kanske var dags att ta den snart).
Gud så glad jag blev!
Vad fint det blev i mitt kök nu!
Jag köpte nytt tyg och sydde nytt överdrag till sitsen.
Lite mindre plats, men så mysigt!
Helt sjukt nöjd blev jag.

I morse klockan nio kom jag på att det nog skulle vara snyggare utan soffa.
Den skulle stå finfint i Dylans rum.
Så fick det bli.
Gud så glad jag blev!
Vad fint det blev i mitt kök nu!
Mer plats, och så mysigt - i båda rummen!
Helt sjukt nöjd blev jag.

Två nya rum på tre minuter. Alldeles gratis.
Ibland undrar jag om man inte förändrar för förändringens skull.
Typ en sånhär gång undrar jag det väldigt mycket.

Den enes bröd.....

2 kommentarer:

Erika Spik sa...

Ja, det är härligt med förändring för förändringens skull!

Helena sa...

Tjusigt!