tisdag, januari 4

Jag borde överväga en dagstidning...

Jag kan lika gärna erkänna på en gång att jag är en sån som gärna läser på toaletten.
Vad det blir beror på vad som råkar ligga där.
Var diverse graviditetsbroschyrer ett bra tag.
Idag har jag lagt in ett gäng gamla ICA-kuriren som mormor bidragit med.
Däremellan var det "Vi Föräldrar" ungefär tre månader.
Tilläggas bör att det var samma två nummer hela perioden. Just dom två man fått som "smakprov" i nån BB-goodiebag eller nåt liknande.
Två nummer som är speciellt ihopplockade för att locka nyblivna föräldrar till en prenumeration.
Ungefär varannan dag fastnar jag på följande annons:























Jag är ingen sån som brukar rekommendera produkter och märken osv - jag tror i ärlighetens namn att alla upptäckt allt innan jag gör det - men när vi nu ändå håller på så vill jag gärna påpeka att jag inte tycker illa om själva salvan. Den är verkligen underbar och funkar på allt från röda stjärtar till brännskador, torra armbågar och sprickor på fötterna. Att den luktar blött får är nåt man får på köpet...
Av nån anledning fastnar jag dock på annonsen - varje gång jag bläddrar förbi.
Varje gång undrar jag om den stackars reklammakaren/makerskan som utformade detta fortfarande har arbetet i behåll. Jag tror det - för denna annons är troligtvis gjord på en byrå där det enbart jobbade en person...
Nog för att man lider av sömnbrist, amningshjärna, hormonstormar och i övrigt lever i den berömda "bubblan", men är det nåt jag själv kan konstatera - utan bildtext - så är det just att det ena barnet är ledset och det andra barnet är glatt.
Notera att det inte är samma barn (efter ungefär femtio toalettbesök är man tämligen säker på det).
Varför de är på respektive humör förtäljer inte annonsen.
Ej heller vad det har med Inotyol att göra.
Vidare funderar man på om båda barnen verkligen heter "Röda Stjärtar", och varför de i så fall inte ser ut lite mer som indianer.
När man nu liks har stavat IDOL med versaler i ett typsnitt som osökt för tankarna till ett visst TV-program så kan man ju undra varför man inte gjorde slag i saken och fick med Peter Jidhe på ett hörn.
Fast det är klart - har man inte råd att få till en bättre helsidesannons är väl sannolikheten inte så stor att man skulle kunna pynta Mr Idol himself....

1 kommentar:

Helena sa...

OK! en prenumeration på annan tidning kommer.

Se det som en för tidig födelsedagspresent el nåt. :)

KRAM till världens bästa mamma till Doris.