måndag, januari 3

Suck

Idag är det måndag.
Känns som att vi varit välsignade från måndagar i två veckor. Det räknas liksom inte i mellandagarna tycker jag.
Men idag är det 3/1 och helt vanlig gråmåndag igen.
Trist.
Inte för att jag måste gå till jobbet, för så är det ju inte.
Lasse jobbar inte heller varken mer eller mindre än tidigare så det gör ingen skillnad.
Däremot misstänker jag att TV-utbudet kommer förändras till det sämre. Blir nog mindre långfilmer och "mys-TV" på dagtid.
Dessutom är det "The måndag".
"The måndag" är första måndagen på nytt år. 
Det är då man officiellt måste börja sitt "nya liv".
Dubbeltrist.
Nu är det slut med slapp, slafs och snaskande (förhoppningsvis).

Årets nyårslöfte var att jag skulle bli "snällare och snyggare".
Lasse tyckte det lät fantastiskt (han flikade dock smart nog in ett "fast du är ju redan snyggast i världen").
Tack och lov avkrävde han mig aldrig nån form av precisering.

Undrar om det räcker med att sätta över tio spänn till Rädda Barnen och plocka ögonbrynen - och sen är vi klara för i år?!

2 kommentarer:

Pappapokerface sa...

Hallihallå! När det gäller TV. Jag vet en som kommer sitta klistrad vid TV4 kl 20.00 idag och det är inte Anders!

Helena sa...

Hey Doris! Tant Helena kommer t Umeå nästa vecka, får jag komma och kika om du vuxit något då? Jag har "håltimme" den 13/1. Skulle det funka? Tant har något att leverera till en sötis som du. jag hörde att du fått så fina namn och att mamma och pappa inte svor så mycket då prästen hörde ;)

Hälsa mamma och pappa att de ska göra som du säger :)