tisdag, februari 22

Är denhär bra?

Imorgon börjar bokrean.

Jag kommer vara på plats på Coop (är förresten ett jävla tjat om Coop på denhär bloggen känner jag...) redan på morgonen för att få tag på de titlar som jag i vanlig ordning skrivit upp på en lista. Sen kommer jag att ha nåt att läsa jättelänge. Jag kommer tillochmed att låna ut en bok till pappa i framtiden!
I teorin.

I praktiken antar jag att det blir som vanligt:
Jag hittar nån beige ursäkt för att slippa gå ut imorgon bitti. Får inte tag på en enda bra bok när jag väl kravlar mig dit efter lunch.
Kommer inte ha nåt vettigt att läsa - redan imorgon kväll är det torka.
Sen får jag - i vanlig ordning - snika till mig nåt ur mammas och pappas bokhylla som en tjuv om natten.

Jag är en såndär irriterande jävel som alltid tigger cigaretter av andra och säger att jag ska bjuda tillbaka, men gör det aldrig- fast med böcker.