onsdag, februari 2

Det måste finnas nån pappskalle där ute!

Som hon äter är det inte konstigt att hon växer - min lilla superhjälte!
Städade undan urvuxna kläder som råkat hamna i en fet hög i en övergiven garderob.
Sparade det mesta. 
Det som var noppigast och mest urtvättat sparade vi självklart - det är ju dom sakerna vi tyckt allra mest om.
Vissa saker är tvättade en gång. Kanske för att vi helt enkelt inte hann använda de sakerna så mycket som vi önskat. Eller för att det var fel säsong för vårt lilla snuttepäron. Annat glömdes bort.

Mitt i denhär städivern fick jag så svar på vem som köper alla fula barnkläder som hänger på affärerna. 
Dom som man tänker "Vilket stackars barn måste straffas med att bära detta!?" när man ser. 
Missförstå mig inte, och känn ingen rädsla - 99.9% av alla gåvor vi välsignats med har varit alldeles underbara. Ni har verkligen tänkt på allt. Sköna kläder i fina färger med praktiska detaljer (fötter, knappar, extra resår etc).

0.1% av kläderna har dock lapparna från affären kvar.
Dom kläderna tyckte vi kanske var....lite alternativa.
Som jag sa till Lasse:
-"Tomas Di Leva ringde och skrek att vi skulle bränna upp domhär, för dom var för psykedeliska till och med för honom".

Vet ni vad som är så fantastiskt - dom fulaste kläderna kommer från folk man inte riktigt gillar.
Jag tar det som ett bevis på att känslorna är besvarade - dom var tvungna att ge oss en present, men valde att ge oss nåt så vedervärdigt att vi inte ens packat upp det.
Mellan dig och mig - vissa saker ligger på ute Tradera.
Om gärningsmännen nån gång frågar efter kläderna säger jag att hunden åt upp dom.
Om dom påpekar att vi inte har nån hund säger jag att jag förstörde dom i tvätten.
Det är det nog ingen som tvivlar på är sant.

Och så viskar jag "med flit" ur ena mungipan när dom vänder sig om.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Bara elakt...

Anna sa...

Tycker du?
Ja, det kanske det var. Inte vet jag.
Newsflash: Jag ÄR elak ibland. Mycket elak vid väl utvalda tillfällen. Detta var ett utslag av mindre elakhet.
Vissa slår sina fruar, andra drar ben av flugor. Jag skriver vad jag tycker på min egen blogg.
Och elak kan du väl få kalla mig om du tycker att det är fallet - men jag står åtminstone för att jag tycker det. Med namn.
För feg vill jag verkligen inte bli kallad!

Helena sa...

Hihi... jag som känner dig tycker detta var roligt inlägg.

Hoppas att jag kommit med bra grejer, annars hoppas jag du säger till, för jag tar ju inte illa upp som du vet. Finns ju alltid kvitto så man kan byta.

KRAM!

Majsan sa...

Inte elak tycker jag. Bara väldigt ärligt och uppriktigt...precis som min Anna är. På något annat sätt vill jag inte att du ska vara.

Anna sa...

Tack ska du ha! Det var det bästa jag hört på länge!!! :)