lördag, februari 12

Fest är inget val

Melodifestivalen är fest.
Ska vara i alla fall.

Doris och jag skulle ha festivalkalas ikväll hade vi bestämt.
Jag hade tagit fram hennes alldeles splitternya tights med paljetter och lovat att hon kunde få ha dom på sig.
Bara för att det är festival liksom.
Sen tänkte jag ta fram chips, godis och lite läskeblask.
Kanske till och med servera läsken med is.
I finglas.

Chips glömde jag dock att köpa.
Godis köpte jag bara litegrann av - för att det inte skulle bli för mycket - så det har jag snart "tjuvsmakat slut".
Läsken är lite lagom avslagen och is har jag inte tillverkat.
Nu har Doris dessutom börjat yra om att lämna walkover och gå och lägga sig istället.
Suck.

Jag får leta fram dendär påsen med Grillchips som jag "aldrig" skulle äta och se om det går att spola fram lite kallvatten eller nåt annat.
Hoppas att TV:n funkar i allafall.
Annars finns det säkert nån som bloggar om festivalen.

Inga kommentarer: