tisdag, februari 15

Kort uppdatering

...eftersom jag ändå sitter vid köksbordet och "vaktar ugnen".
Bakar semlor. OCH thékakor.
Note to self: Du är helt slut i huvudet!
Baka en sak i taget.
(Lagade samtidigt lite majspuré till Doris, så jag antar att vi får leka "dissekera bajset" för att komma fram till vilka ingredienser som egentligen hamnade i vad...)

SÅ: Uppdatering på saker som väldigt, väldigt många undrat om:

* Har posten svarat på mitt gnällbrev?
Svar: Nej. Men jag har ett ärendenummer och skriver inom kort ett ännu gnälligare brev och undrar om dom förutom vanlig posthantering nu också tagit över mailtrafiken i Sverige - eftersom det tagit sån tid?!

* Har Änglamark svarat på gnällbrevet jag skickade dit?
Svar: Nej. Så jag får fortsätta min bojkott av deras varor - eftersom jag tycks minnas att jag hotade med det i mailet.

* Fick jag nån ugnsform igår eller?
Svar: Nej!!!! Ingen ugnsform!! Dock väldigt vackra blommor - så han är förlåten och lite till.

* Blev det nå ligga igår!?
Svar: Nej. Inte för mig i alla fall. Möjligen för alla andra. Däremot en stor överraskning i form av en kvällspigg Doris som var vaken till tio som kontrast till vanliga halv sju. Surprise. Men jag antar att hon kände att hon var berättigad att vara med och fira hon också.

* Hur smakade thékakorna?
Svar: Alldeles utmärkt. Tackar som frågar.


Inte för att nån undrat, men såhär ser dom ut.

4 kommentarer:

/Thildisen sa...

théKakorna ser jättegoda ut men om jag ska vara riktigt frank så skiter jag i dem och undrar hur blev semlorna?! ;-) Jag älskar semlor, nästan mer än vad jag älskar min mamma. Men bara nästan.. ;-)

KusinVitamin sa...

Eyy, kan du kanske skicka ner en påse till Skåne. Inser att mitt kunnande eller tid inte räcker till att göra dessa bakverk.

Pliiiiz?

Helena sa...

Jag fick inte heller ligga igår. *morr*

Malin sa...

=D Det fick jag...men nu blir det väl inget mer på ett tag förstås...=/