lördag, februari 19

Lördagsgodisdax!

Min Lasse han är så bra.
Han kan det mesta faktiskt.
Fixa datorer, köpa fina presenter, fota, byta däck, laga saker och sladdar, vara trevlig med svärmor, göra söta barn, handla, passa upp och byta bajsblöjor i ottan - inga problem för Lasseman!
En sak verkar dock vara helt omöjligt för honom att klara av, för trots att vi nu varit ihop ganska många lördagar så kan karln icket köpa en påse lösgodis som går att äta!!

Besvikelsen går inte att beskriva.
Man går hemma - jävligt höggravid ibland - och väntar och längtar efter dendär godispåsen som han skulle fixa efter jobbet. Åsså kommer han hem. Man öppnar påsen försiktigt, försiktigt....och....nej.....BARA ÄCKLIGA!
Eller åtminstone inga goda!
Förbaskat.

En gång provade jag att säga
-"Köp nu bara goda godisar!"
Det gjorde han.
Han tyckte om varenda karamell i påsen.
Eftersom vi har helt olika smak så gillade jag inte en enda.

I veckan när han skulle handla tänkte jag vara lite smart och sa därför
-"Köp bara äckliga godisar!"
Inte heller ultimat. Slutade med ett innehav av fyra hekto snask som ingen av oss ville äta.

Igår hade vi genomgång av äckelpåsen i hopp om att vi båda skulle få nån sorts förståelse för den andres behov och önskningar.
Idag tog jag mitt presentkort och traskade iväg till coop för att inhandla en "exempelpåse".
För att den alltid ska finnas till hands för Lasse - och andra intresserade -presenteras härmed "The Bag":

Den ultimata Karamellkungenpåsen.
(Observera att ett annat utbud KAN förändra ideal-blandningens
sammansättning en aning)

3 kommentarer:

Helena sa...

Jag vill åxå ha en "lasse". Med de egenskaper du räknat upp, skulle jag strunta i godispåsen :)

Lotta sa...

Det är därför jag alltid köper lösgodis i vårat hushåll ;)

Spik sa...

Ujujuj, fin uppsättning! Jag skulle lugnt kunna köpa lördagsgodispåse åt dig!