onsdag, februari 9

Tar en extra stor capuccino idag

Har varit lite dåligt med bloggande idag.
Tänkte att jag åtminstone kunde berätta varför.

Bloggen är mitt - den mammaledigas - forum där jag kan få ur mig saker såsom
-"Vet ni vad jag tänkte på?"
eller
-"Kan ni gissa vad jag såg på TV igår!?"

Lite sånt som man säger i fikarummet på jobbet.
Idag har jag inte så mycket sånt att säga - för jag har nämligen varit på jobbet och hälsat på!
Fikade gjorde jag naturligtvis.
(Eller vad man nu ska kalla det. Jag drack i vart fall så mycket blyförgiftat automatkaffe jag hann med!)
Och pratade gjorde jag också.

Träffade äntligen kollegans lilla dotter som föddes en dag efter Doris.
Rackarns roligt!
Doris ägnade sig åt att tafsa mina arbetande kollegor på brösten.
Också en sysselsättning.

Så nu vet ni - Ni är mitt virtuella fikabord!
Även om ni sällan säger så mycket tillbaka.

2 kommentarer:

Majsan sa...

Nu har ju jag hittat hit så då kanske det blir lite mera snack över detta virtuellafikabord.

Anna sa...

Oh! Ja!!!