tisdag, mars 15

Moving on

By the way, lite i förbifarten - om nån missat det:
Anledningen till att vi röjer här hemma är inte att jag plötsligt blivit ordningssam.
Vi har bestämt oss för att flytta.
Lasse har fått erbjudande om jobb på flygplatsen i Lycksele - och tackat ja.
Han ska checka in människor, boka biljetter och annat jox.

Måhända är vi galna som flyttar till Lycksele.
Många kämpar för att ta sig därifrån.

Dock har tiden (läs "Doris") fått oss att inse att det är rätt många fördelar med att bo i en mindre stad - och fram för allt nära morföräldrarna (läs: "Potentiella Barnvakter").
Kanske i framtiden kommer vi få råd med ett eget hus - en utopi i Umeå.
Möjligen att vi inte behöver åka trettio minuter för att lämna på Dagis.
Måntro om vi får mer tid för varandra - och barnen! - när Lasse får vettigare schema.
Säkerligen kommer Lasse då och då att sakna sina vänner i Umeå.

Vi tänkte bo nånstans också.
Var vet vi inte - ring om ni har en lägenhet över.
(Eller ett snorbilligt hus - för all del!)
Vad jag ska jobba med vet vi inte heller.
Jag tänker att det löser sig efter jul eller så.

När jag läser igenom detta så verkar vi helt vansinniga.
Korrekt.
Jättekorrekt.

Lasse ser verkligen fram emot sitt nya jobb.
Och jag ser fram emot att komma "Hem" igen.

Jag undrar också lite om det är
så att Lasse får ta hem nån uniform....

7 kommentarer:

Helena sa...

Min vardag på F21... Så ser piloterna ut, fast de har bruna overaller...

Anna sa...

Jag tar jobbet hos er. Kommer på stört!

Helena sa...

Fint! Vi ses ! :) Jag kan passa dorran :)

Maverick sa...

men jag då..

Sara sa...

Men Anna, VI då???

Erika sa...

Vad kul, jag tycker att det låter jättevettigt när du skriver, mer tid, morföräldrar, dagis, Doris, hem, hus mm.

Klart du kommer få ett jobb lagom till jul :) du vet ju bla hur man lär ungarna lite respekt!

Kommer bli superduper och så får ni ha en extrasäng så att man får komma och hälsa på! För det kommer kännas lite tomt i Umeå utan er!

Anna sa...

Klart att det alltid finns plats för dig!!!
Tack för ditt fina stöd - det värmer!