fredag, mars 18

The Queen´s knight

Jag avslutar inte alltid projekt som jag påbörjar.
Ju större projekt - desto större risk att det blir lite....vilande efter ett tag.

I typ slutet av sommaren stickade jag en åkpåse.
Smaka på det: Stickade en åkpåse.
(Jag får skylla på hormoner eller nesting-reflexen eller vafan som helst. Stickad åkpåse....vilken grej...)

Det var kanske en miljon maskor i den.
Jag gjorde den faktiskt klar också.
Nästan klar.
Jag sydde inte fast knapparna fram.

Sen la jag den i en låda, så att jag skulle kunna använda den på min lilla dotter - när hon kom.

Hon kom, hon såg och växte ur åkpåsrackaren - innan jag i flyttrensandet stötte på den i en låda.
Den är för kort den fan.

Jahapp.
Där kom liksom ödet och bet en i röven igen.


Doris och En miljon maskor.
Kan vara den mest överarbetade
 engångsmaskeradkostymen nånsin.

1 kommentar:

Helena sa...

Tycker hon är söt i sin fina engångsmaskeradkostym. Du är superduktig :) Men ja... lite overkill.. Du vinner! som jag sagt tidigare Stepford. Alltid perfekt!