måndag, mars 7

Riddarrustning köpes

Jag blev så himla glad när jag fick veta att det var en liten tjej jag skulle få.
(Hade säkert blivit precis lika glad om det varit en liten pojke i och för sig).
Såg framför mig en liten Disneyprinsessa som plockade små blommor med varsam hand och ömsint smekte sin mors kind.
Kanske sjöng en liten visa med vacker röst också.

För tillfället har jag dock en dotter (?) som grymtar högljutt samtidigt som hon anfaller mitt ansikte med sin tandlösa lilla mun och ömsom biter, ömsom slickar på mig.
Dom små klorna river, nyper och sliter i allt som går att få tag på (vilket är en hel del): Kinder, halsskinn, tuttar eller överarmar.
Hela jag känns som ett stort, rött och irriterat klösmärke.

Får hon tänder flyttar jag.
Det skulle kännas säkrare att ha en apa beväpnad med ett skarpladdat automatvapen hemma, än att Doris utrustas med gaddar.

Jag kom nära - Disney blev det ju.
Just för tillfället är jag mamma till Stitch.

               Doris?                                                                 Stitch?

2 kommentarer:

Helena sa...

hihi! det var superroligt inlägg :)

Spiken sa...

Hihi, så söt mon är lill-Doris :) hoppas hon väntar ett tag med att få tänder dårå!