fredag, april 1

Det man gömt bakom tvättmaskinen....

Nämnde jag att vi tänkte flytta?
Steg för steg kommer vi närmare "nu-drar-vi-stadiet".
Bostaden bistår med en - egentligen väldigt otrevlig - checklista på vad man ska städa vid utflyttning.
Jag betar av i förväg bäst jag kan.

Imorse vid strax före nio bestämde vi att vi skulle ta tag i "bakom tvättmaskinen-städningen".
Lasse grejade och skrubbade bakom maskinen och ner i avloppet under tvätthon.
Först stod jag och kom med glada hejarop medan jag torkade av maskinen på alla sidor (läs: försökte se om jag kunde komma undan), men sedan jag hittat ett par plasthandskar av god kvalitet bestämde jag mig för att ta tag i avloppsgaller och vattenlås.

Lasse låg på alla fyra i bara kallingar i hörnet där tvättmaskinen brukar stå och gnodde och drog äcklig gegga ur olika hål.
Samtidigt upprepade han:
-"Skellefte AIK spelar final, Skellefte AIK spelar final, Skellefte AIK spelar final...."
som ett uppmuntrande mantra.

Jag drog det femhundraelfte nergeggade långa hårstrået från avloppsgallret och slafsade ner en klick grå-sörja i papperskorgen, och försökte också tänka:
-"Skellefte AIK spelar final...."
Det blev inte bättre.

-"Skellefte AIK spelar final mot Per Morberg"

-"Skellefte AIK spelar final mot Per Morberg och Arga Snickaren".

När jag kommit så långt som till:
-"Skellefte AIK spelar final mot Per Morberg, Martin Stenmarck och Arga Snickaren - i nakenhockey", så insåg jag att det inte skulle hjälpa vad jag tänkte. Det var lika jäkla genomäckligt i alla fall.

Hur som helst så var jag klar vid det laget, och insåg att jag ju faktiskt vid nästa avloppsrensning kunde börja med att tänka på detta toppenscenario - och sedan arbeta mig uppåt.
Det gör det ändå lite lättare att leva.

1 kommentar:

Helena sa...

Du glömde petter, då hade det gått riktigt bra :)