söndag, april 17

Stora beslut...

Vi bestämde oss slutligen för att överväga att ändå lägga nåt slags skambud på rucklet vi tittade på.
Förmodligen ber säljaren oss att "dra dit pepparn växer" eller liknande.
Annars står vi där med tio år av härlig renovering framför oss.

Det kommer bli bra.
Vi är så innåthelvete bra på att bygga.
Hoppas vi.

En fördel med just ett sånt hus är att ingen av våra vänner kan komma undan att hjälpa till genom att säga typ:
-"Jag är inte så bra på att måla, jag kan bara lägga golv"
Eller
-"Måla är inte min grej. Jag är bäst på att gräva gropar"
Spelar ingen roll vem du är, eller vad du är bra på.
Får vi det huset kommer vi behöva din hjälp....

Le medan du kan Gullet.
Tids nog ställer Mamma och Pappa till det ska du se!

4 kommentarer:

Hemlige H sa...

Jag är bra på det ena och det andra. Se till att ro huset i land så ska du se att jag och Lea kommer å hjälper till.
Måla: ja
tapetsera: Jo
Vara med Doris medan mamma och pappa jobbar: absolut
Snickeri: nja...
Hantlangare: jajjomensan
laga mat till folk som arbetar: självklart!

mm. mm..

KusinVitamin sa...

Vågar jag komma hem i sommar med min snickare till man?

Anna sa...

I Sommar är det nog lugnt.
Nästa sommar kan det bli aningens marigare....

Spik sa...

Jajjemän, jag är bra på det mesta!