torsdag, april 21

Trevlig resa till Blåkulla - häxelände!

Kl 12.44 - medan jag var på väg till dagens fikadejt - kom jag på att jag glömt ringa bostadsbolaget och meddela att vi inte var intresserade av den lägenhet de försökt pracka på oss.

Ringde upp och möttes av en telefonsvarare som meddelade att den person jag sökte hade gått för dagen. Men om jag ville tala med telefonist, så kunde jag vänta kvar.
Tänkte att jag kanske ville det. Om man kunde lämna ett meddelande bara att vi inte var intresserade av lägenheten, så skulle jag haft det ur världen.
Det gick fram några signaler innan jag möttes av årets kanske suraste stämma:
-"Lycksele kommun, växeln. Du söker Lybo - ALLA DÄR HAR GÅTT FÖR DAGEN!"
(Underförstått: Varför i helvete stör du mig - telefonisten - genom att ringa?!)

Jag - som var lite överraskad att hamna i kommunväxeln - svarade med min gladaste och trevligaste ton:
-"Jaha, jamen då provar jag på måndag igen" sa jag och hann precis ta lite luft innan jag tillade "Eller, på tisdag blir det väl."
Telefonisten var väldigt snabb att tillrättavisa mig med ett snäsigt:
-"PÅ MÅNDAG ÄR DET RÖD DAG" (Idiot!)
Jag (fortfarande irriterande glad i stämman):
-"Ja, just ja. Men glad påsk då!"

Hade jag varit säker på att hon inte kunnat se mitt nummer hade jag lagt till:
-"Och så hoppas jag att du får knulla lite under ledigheten så att du kanske är på bättre humör när du kommer tillbaka - NÄSTA HELGFRIA DAG. Adjö"

2 kommentarer:

Helena sa...

så kul inlägg. Jag skrattade så jag höll på att döööö :)

Carolin sa...

Hahaha......du skulle sagt det :)