fredag, maj 27

Bjuder 500 spänn för ett trevligt morgonhumör!

I morse hade jag ställt väckare för att passa en tid hos doktorn.
(Nej, jag är inte särskilt sjuk. Jag har två födelsemärken som börjat växa som jag ville att han skulle titta på.)
På det hela taget var det en rätt trivsam morgon måste jag säga.

Klev upp i lugn och ro.
Duschade utan nån som satt i sin säng och ylade.
Åt frukost i lugn och ro.
Läste VK och drack en kopp kaffe.
Kom tio minuter för tidigt till doktorn.
Drack ännu en kopp kaffe.
Lyssnade på tystnaden.
Läste även dagens VF.
Kom in till doktorn.
Han tittade.
Hmmmade.
Konstaterade att det blir remiss till Umeå.
Pratade lite om hus och huspriser.
Tack och hej.



Körde hem i lagomt tempo och möttes av sambo och dotter.
Nypottad, pigg, glad och redo att möta dagen.

Dagens VF innehöll förutom nyheter ett recept på kalljästa frukostbullar.
Jag såg liksom framför mig hur jag skulle stå i rutigt förkläde i mitt fina hus och bjuda familjen på nybakat bröd på morgonen.

Det skulle kunna vara att ha lite väl stora förhoppningar, när man väntar sig en personlighetsförändring i samband med ett husköp...


1 kommentar:

Helena sa...

Du bakar och jag hälsar på! :)