lördag, maj 21

En dag för Anna!

Jag liksom gillar mitt liv för tillfället.

Igår blev jag väckt med frukost på säng och melodikryss på skiva. Och på det vattengympa - mitt på dan - det var därför jag skulle ha badkläder.
Härliga tider.
(Förutom att det var straffbart länge sedan jag tränade och fick ont i armarna redan efter sex uppvärmningslängder.)

Barnvakt var ordnad för i stort sett hela dygnet.

Blev hemskickad med instruktioner för att tillaga "Vit chokladmousse med passionsfruktsås och chokladsticks med calvadosrostade pistagenötter" och göra mig snygg och klar för upphämtning klockan fem.
Rackarns trevligt.
Inte för att jag direkt kan stoltsera med att jag på nåt sätt lyckades.
Varken med efterrätten eller piffet om jag ska vara ärlig.
Man borde ta lite godare tid på sig när man ska laga saker som ska ligga i lager.
I annat fall kan det bli så att det liksom flyter ihop.
Men smaken var det inget fel på - om jag får säga det själv!

Passion Surprise!
(I glasen. Hon i mitten är bara Surprisingly Passionated)


Klockan fem var det dukat, blandade drinkar, snittar, servetter och fyrfaldigt leve - FÖR MIG!!
Thaimat som inte var av denna värld.
Världens mysigaste tjejer som ordnat, fixat, stressat och trixat - FÖR MIG!
Och presentkort på Thaimassage.
Vilken kväll.
Man hade fokuserat mer på att snacka skit och skratta än på att en av oss blivit lite äldre än "ung".
Perfekt.
Jag diskade noll gånger och kände mig som en prinsessa.

Jag drack nästan, nästan två glas vin.
Och tjuvsnusade.
Världens bästa Lasse-skrutt körde fram och tillbaka och hämtade och lämnade och fixade.

Första kvällen sen Doris föddes - som vi inte spenderade ihop - och jag överlevde.
Hon med förresten.

Det måste vara kärlek i en låda.
Och bakom, till höger och till vänster om lådan.
Och bakom mig.


Idag var en lugn dag.
Lite husfunderingar, allmänt mys och gott fika med goda människor.

Ibland är livet bra jävla underbart.

1 kommentar:

Helena sa...

Härligt att du blir uppassad och får må gott!

KRAM