torsdag, maj 5

Loose - loose....

Doris ville inte alls sova sin förmiddagslur.
Det berättade hon så högt att grannarna hörde det.
(Var till och med en kille från Sundsvall som ringde och frågade om vi kunde dämpa oss lite)

Försökte vara lite pedagogisk och tala henne till rätta.
Mamman: -"Du förstår, du måste sova en liten, liten stund nu, för halv tolv ska vi vara hos Gammelmorfar och skjutsa honom till stan, och sedan ska vi hälsa på Allis och Emil. Det blir väl skoj!?"
Doris: -"Jag har faktiskt ingen lust att sova"
M: -"Men det skulle liksom vara bra OM du hade det"
D: -"Jaha?"
M: -"Allt kommer bli uppochner nu när du försöker rubba på rutinerna som vi haft flera veckor. Och dessutom har jag faktiskt varken sminkat mig, diskat eller nåt annat för den delen."
D: -"Spännande!"
M: -"Inte värst faktiskt"
D: -"Hehe"

M: -"Okej....men tror du att du skulle kunna äta lite istället kanske?"
D: -"Prova. Värm lite mat får vi väl se...."

Värmer mat

D: -"Nä, jag har nog ingen lust att äta heller"
M: -"Suck"
D: -"Nu fick du allt! Tänk vad trött och hungrig jag kommer vara när vi ska på stan. Hehe"
M: -"Jo, jag har lite det på känn faktiskt".

D: -"Du...mamma...jag vet att det bara är en halvtimme tills vi ska fara, men jag tror att jag faktiskt är lite trött nu."

Dubbelsuck.

2 kommentarer:

Helena sa...

Hehe... visst är det roligt med barn? :)

Helena sa...

Hur är läget i Lycksele?
Kram