måndag, maj 16

Nattliga samtal med 7 månaders baby.

D: -"Mamma!"
A: -"Mmmmm...."
D: -"Mamma!!!!!"
A: -"Mmmmm...."
D: -"MAMMA!!!"
A: -"Ja?"
D: -"Kom hit!"
A: -"Vad vill du?"
D: -"Jag har backat ner i hörnet av sängen och nu kommer jag ingenstans"
A: -"Borde inte du sova nu?"
D: -"Skit i det, och hjälp mig nu. Får jag ligga i din säng förresten?"
A: -"Det blir väldigt trångt, det vet du"
D: -"Ja, men pappa kan sova på madrassen. PAPPA!! LÄGG DIG PÅ MADRASSEN!"
A: -"Ja, ja...kom då"
D: -"Schysst. Verkligen hyvens alltså"

A: -"Vill du ha mat eller?"
D: -"Nä. Eller...jo....eller...lite törstig är jag nog."
A: -"Whatever"
D: -"Du morsan - håll mig under fötterna ska du få se nåt. Jag har kommit på att man kan krypa framåt!"
A: -"Ojojojdå....jättesuperduktig är du. Men fortfarande Doris: det är mitt i natten. Du tror inte att sovning kunde vara en trevlig aktivitet?"
D: -"Nix. Håll mig under fötterna nu, så kör vi. Nån timma kan vi väl hålla igång. Sen kan vi sova. Promise."
A: -"Är det förhandlingsbart?"
D: -"Glöm det."

På dagen är det inte RIKTIGT lika kul att retas med morsan....

2 kommentarer:

Helena sa...

hehe... du å doris, ni är asballa :)

Idag ska jag träffa Spik! :)

Anna sa...

Åhhhh! Jag vill också Spikas!!