måndag, maj 23

Obehöriga äga ej tillträde

Igår deltog jag som sagt var i den andra husmålningen på två veckor.
Som synes på bilden så kommer grannarna och andra förbipasserande gärna på en liten pratstund.

Till 90% är det kallprat.
Mest om det faktum att målning pågår.
Jag tror inte att jag har nåt emot det egentligen.
Åtminstone hoppas jag det - eftersom grannar förmodligen är nåt som kommer dyka upp även i min värld (när jag nu får tag på det där jefla drömhuset som jag tjatar om hela tiden).

Såhär tänker jag mig framtidens konversationer:

Grannen: -"Å här målas det ser jag!"
Jag: -"Tack för att du upplyser mig dels om vad jag gör, och om att du inte blivit blind."
G: -"Vad duktiga ni är"
J: -"Jag för vänster arm upp och ner. Upp och ner. Upp och ner. Ibland ner i en liten burk. Vid 30 års ålder vet jag inte om "duktig" är rätt ord att använda."
G: -"Nu är det nästan så att man måste måla sin egen kåk, annars kommer den se så blekt ut bredvid er nymålade."
A: -"Har inget att göra med att min är nymålad. Sorry"
G: -"Det var en jäkla bra stege det där!"
A: -"Men DRIVER du med mig? Det är en helt vanlig jävla trappstege. Vafan VILL du människa?!"

Idag regnar det.
Då slipper man måla.
Dessvärre får man inte kallprata med grannarna heller.
För dom som bor bredvid mamma och pappa är riktigt trevliga när jag tänker efter.

1 kommentar:

Helena sa...

hehe... sköna kommentarer du skulle vilja slänga ur dig :)

Pröva? ;)