onsdag, maj 11

Tacksamhet!

Träffade på en präst häromdagen.
Enligt honom är Jesus och Gud rätt noga med dethär med tacksamhet.
Jag kan känna att dom faktiskt inte är helt ute och cyklar.

Jag är dålig på att vara tacksam över allt bra i mitt liv - eftersom jag är så upptagen med att vara ironisk.
(Vilket jag faktiskt inte var just nu.)

Så nu tänkte jag ta och vara lite tacksam och kärleksfull en stund:

Tack sommaren för att vi fick träffa dig ett par dagar. Ha ett bra liv - för nu verkar du ha dragit.
Tack vänner för att jag får så många kommentarer och så mycket uppskattning - när jag inte bloggar.
Tack alla Lyckselebor för att ni inte säljer fina hus, så att vi slipper punga ut en miljon kronor.
Tack Doris för att du ser till att vi inte sover bort våra liv - I love you.
Tack Lasse för att du i allafall orkar sova en stund i trånga sängen - I love you to.

Nu får det räcka.
Less is more.

1 kommentar:

Helena sa...

Tack anna för att du är du! Jag älskar din blogg!