måndag, juni 27

Hängslen och livrem, men inga byxor!

Lönehelg.
Midsommardagen.
Startskottet för möbeljättens (varför kallar man det alltid så i tidningar?) stora Cirkusrea.

Jag försökte förutse alla möjliga hinder för en njutningsfull och problemfri shopping.
Jag försökte även att minimera skadeverkningarna i den mån det var möjligt.

Vi hängde på låset för att undvika att måsta slåss på tygavdelningen.
Jag skickade femkronor med systrar för att få tag på vagnar utanför butiken.
Jag anställde även två assistenter (mor och äldsta syster) för att kunna komma över så mycket gardintyg som möjligt.
Jag packade mat, småmackor med leverpastej, kex, frukt, vatten, wafers, extra kläder, muggar, skedar, leksaker och gudvetallt för att Doris skulle hålla sig någorlunda nöjd.
Vi skrev listor och funderade natten innan.
Jag la upp strategier och planer för vad som skulle tas på första varvet och vad vi skulle ta på vårt "barnfria" varv (en barnvakt är ganska praktiskt!).
Vi hade - till och med - innan avfärd från Lycksele i torsdags lånat den allra minsta barnvagn vi hittade för att få rum med så mycket inköp som bara möjligt i bagaget.

Jag tänkte för mig själv att inget kunde gå fel. Jag hade tänkt på och planerat för allt.
Fel.

Jag hade inte tänkt ut nån lösning på det gamla problemet "clown i kundvagn".
Clownen övergav oss dock lagom efter servetterna.

1 kommentar:

Helena sa...

hehe... Du fångar clowner :)