måndag, juni 13

Vad var det dom sa!

Innan Doris kom så sa alla till mig:
-"Passa på att njuta - tiden går så fort!"

"Jaja", tänkte jag. Sluta tjata.
Hur fort kan det gå liksom?!

Det kan tydligen gå precis så fort som dom försökte göra mig uppmärksam på.
Och lite fortare ändå.

Idag kom jag på mig själv med att bli förvånad över att hon bajjat i blöjan.
När hände det senast, tänkte jag, och insåg att jag inte ens längre knappt kommer ihåg hur man tar reda på det.
Precis som att det hänt i nån avlägsen forntid.

Jag har inte nån liten bebis längre, utan en tjej-människa som hittar på hyss och rackartyg så mycket hon orkar.

My girl.

1 kommentar:

Helena sa...

hehe... what goes around...

Klart man ska njuta! Det gjor deinte jag. Vill nog ha en liten till, så man kan hämta upp de "misstag" man gjort med Lea :)