lördag, augusti 20

Och så kanske vi fick ett slut på allt gnäll om IKEA-resor!

För ett par veckor sedan slängde vi ut vårt soffbord genom altandörren.
Det såg förjäkla slitet och fult ut.
Vi tänkte att vi säkert skaffar ett nytt.
Nån gång.

Idag var det "En dag på stan".
Företagen i kommunen skaffar fram montrar och visar upp sig.
Jag fick för mig att vi skulle vara med i en massa tävlingar.

Det var vi.

En tävling var att man skulle säga vilken "familj" ett gäng IKEA-möbler tillhörde.
Jag lämnade in en talong för mig och en  för Lasse.

Fem över tre ringer dom.
Lasse vann andra pris.
Ett soffbord.

Ett ovanligt och oväntat pris (vi hade inte ens kollat vad man tävlade om) men ack så välkommet!

Hemnes soffbord. Jajamensan.
Här kunde historien slutat.
Eller - det gör den ju - men det kommer en liten epilog.
Eller som jag skulle vilja kalla det:
"Vad var det jag sa"'
Till Lars:
Varenda minut vi spenderat i IKEA-varuhuset, varenda kvadratmilimeter av vårt hem som katalogen tagit upp, varenda kilobyte jag spenderat på att kolla IKEA.se har gjort att vi nu är ägare av ett soffbord till ett värde av 1295 riksdaler.

Aldrig mer vill jag höra nåt gnäll om att jag shoppar.
Vem vet vad vi ska tävla om nästa gång.
Ha.


2 kommentarer:

Challe sa...

Fanatiskt åhitte.
Grattis!

Snyggt var det ju också!

Helena sa...

Grattis!