lördag, oktober 23

Don´t blame it on the sunshine!

Jomen jag såg ju detdär förbaskade Idol igår.
Minnah var ändå oväntat bra - där får jag ge mig.
Jay var ännu bättre än väntat - wow.

När alla sjungit så gick jag och la mig och matade barnet i sängen (jo, jag är inte en bättre och principfastare mamma än så). Sen somnade vi.
När jag var uppe på matning vid tre så passade jag på att kolla Aftonbladet i Mobilen.
Linda hade visst åkt ut. Okej med mig. Stor mun, stort hår, stora tankar om sig själv och tråkig att titta på.
Sen såg jag en mycket märklig sak: GEIR HADE HÄNGT LÖST!!
Hur tänkte man där? Gårdagens framträdande fick det väl inte direkt att vattnas i nåt underplagg (utom i just min BH, men det kan vi knappast tillskriva den sjönsjungande norrmannen), men sååååå dåligt var det väl inte?

Men det kanske är som i Melodifestivalen och andra ring-o-rösta-program. Den del av svenska folket som röstar ser ett annat program än jag - som får hålla tillgodo med en lite enklare, lokalare och mindre påkostad småstadsvariant av rikstäckande Television.
Skulle vara verkligt spännande att få se programmen de andra ser nån gång. Kanske la den åldrige norske gentlemannen av en brakfis i direktsändning i deras TV4? Kanske Salem Al Fakir högg sönder sin flygel med en yxa på deras SVT? Stora saker verkar i allafall pågå utom min vetskap.

Min äldsta syster bor i Kungliga huvudstaden. Jag ska ringa henne nån dag och fråga vad man egentligen visar på de RIKTIGA TV-kanalerna....

Inga kommentarer: