lördag, oktober 23

Mormor ringde och ville ha tillbaka sin tillvaro

Jag är världens coolaste, kallaste, hårdaste och tuffaste Rock n´ Roll-tjej.
Jag är så mycket hårdrock att Metallica och deras kompisar brukar ringa och be om råd i svåra hårdrocksfrågor.
At least that´s how it used to be....
Dendär lille parveln som kom för två veckor sedan har haft en märklig förmåga att flytta fokus och skaka om ens värderingar.
Numera anser jag att bilden nedan visar på total lycka:

Mamma Maggi dukar fint och bjuder på fredagsmiddag.














Speciellt lycklig blir man när detta sammanfaller med att barnet tar en tupplur på soffan, och det finns en sprillans ny Illustrerad Vetenskap med Steg-för-steg-frågor som vi kan lösa!

Idag ska jag dock bara göra häftiga och verkligt balla saker.
Ska bara ta ut mjukpepparkakan jag har i ugnen, dricka upp kaffet och lösa klart melodikrysset först....