fredag, oktober 22

Peter Jidhe - nu är det slut mellan oss!

Jag gillar inte Idol. Har aldrig gjort.
Min omgivning ÄLSKAR det - så har jag inte missat ett enda avsnitt.
Utom för två veckor sedan. Då födde jag barn - giltigt förfall.
Nu ska det hända som man inte trodde var möjligt:
Jag ska skriva om Idol.
Alice hoppar av enligt aftonbladet. Hon tycker inte att det är roligt längre.
(Där är vi överens tjejen!).
Lite synd ändå  - för hon var duktig - men det är hennes ensak kan jag känna.
Det jag inte gillar är att i och med hennes avhopp så får Minnah komma tillbaka!
Hallå?! Hon var ju så dålig att hon röstades ut förra veckan!
Folk ville inte se henne.
Nu får vi se henne iallafall.
Kära produktionen, nu gör vi såhär:
När någon hoppar av så låter vi Jay sjunga två gånger.
Detta gäller tills jag säger att det ändrats.
Stjärnstopp.

2 kommentarer:

Helena sa...

Helt rätt skrivet! Jag har bara hört via media att Jay är bra. jag ids inte ens zappa förbi programmet! Det var ju bra idé kanske säsong 1-3 men sen? rätt urmjölkat skulle jag vilja säga

Anna sa...

Du kan lika så gärna låta bli att titta på det - man blir ändå bara förbannad.
Youtuba fram nåt klipp på Jay istället. Prova "Hard days night" som han sjöng igår - det var blött-i-trosorna-bra.