tisdag, oktober 19

Inlägget presenteras av Martin Timell

Mitt i ett mail där jag skulle spotta ur mig en av mina egenkomponerade visdomsord fann jag svaret på en av årtiondets stora frågor:
"Varför måste alla 80-talistmammor blogga!?"

Svar: För att vi tillhör "Bullengenerationen".
Vi är uppvuxna med att när vi möter ett problem så löser man det antingen genom att:
1. Någon säger "det är heeeeeelt normalt"
2. Pratar med en vuxen.
Eftersom läsarna består av mestadels vuxna människor (hur många upptagna tonåringar orkar läsa inlägg efter inlägg om tvätt, bajs, amning och celluliter?) som kommenterar med saker som "åh -det hände mig också" eller "jag läste att det ska vara så" eller varför inte den tröstande "jag känner igen mig så väl!", så får man båda dessa i ett svep!!

Om man dessutom väger in att många väljer att blogga lite anonymt så får man med den där härliga känslan av att "det inte är tjejen i filmen som har skrivit brevet"...

Inga kommentarer: